ACTIVIDADES DE CONCIENCIA FONOLÓXICA
PROCURA DO TESOURO DAS LETRAS: Esta actividade consiste en escribir nun folio unha letra, por exemplo a letra A e buscar por toda a casa algún obxecto que comece por esa letra e xuntalos todos nese folio. Comenzaremos polas vogais e continuaremos polo M, P, R e S.
AS CARTAS DAS LETRAS: Para realizar esta actividade, primeiro escribimos as letras (vogais, M, P, R, T e S) en tarxetas cun tamaño aproximado dun cuarto de folio; cando as teñamos poñémolas boca abaixo e imos levantando dunha nunha. Con cada letra que saquemos temos que dicir o nome dun obxecto, animal, comida... que comece por esa letra. Por exemplo co T, tomate. (Non vos esquezades dos nomes que dixestes, van ser moi útiles no seguinte xogo).
MEMORY: Agora gardando as tarxetas das letras da actividade anterior, imos debuxar noutras tarxetas do mesmo tamaño as palabras que dixemos na actividade anterior. Cando as teñamos todas, xa o teremos todo listo para xogar ó Memory. Sabedes como se xoga? Poñemso todas as cartas cara abaixo e iremos levatando dunha nunha ata que consigamos todas as parellas (letra-debuxo), asi qeu fíxate ben e recorda onde estaban todas as letras e debuxos que levantaches ata completar o xogo.
AS CARTAS DAS LETRAS: Para realizar esta actividade, primeiro escribimos as letras (vogais, M, P, R, T e S) en tarxetas cun tamaño aproximado dun cuarto de folio; cando as teñamos poñémolas boca abaixo e imos levantando dunha nunha. Con cada letra que saquemos temos que dicir o nome dun obxecto, animal, comida... que comece por esa letra. Por exemplo co T, tomate. (Non vos esquezades dos nomes que dixestes, van ser moi útiles no seguinte xogo).
MEMORY: Agora gardando as tarxetas das letras da actividade anterior, imos debuxar noutras tarxetas do mesmo tamaño as palabras que dixemos na actividade anterior. Cando as teñamos todas, xa o teremos todo listo para xogar ó Memory. Sabedes como se xoga? Poñemso todas as cartas cara abaixo e iremos levatando dunha nunha ata que consigamos todas as parellas (letra-debuxo), asi qeu fíxate ben e recorda onde estaban todas as letras e debuxos que levantaches ata completar o xogo.
VEXO, VEXO....QUE VES?: Xogo tradicional onde temos que xogar mínimo dúas persoas. O dialogo que tedes que dicir en todas as rondas é:
- Vexo, vexo!
- Que ves?
- Unha cousiña
- E que cousiña é?
- Empeza pola letra.... Que será?
- ....
ACTIVIDADES DE SEMÁNTICA
IMOS AO SUPERMERCADO!: Con este xogo interactivo podedes traballar moito vocabulario relacionado co supermercado. O xogo consiste en ir colocando as distintas pegatinas no lugar axeitado. Tamén escoitaredes o nome en alto do produto para traballar á vez a comprensión oral. Animádevos, xa veredes que é moi divertido! Preme no enlace para empezar a xogar....
ACTIVIDADES DE SOPRO
CIRCUITO DE SOPRO: Para practicar o sopro na casa, só necesitamos uns paos/plastilina/depresores ou calquera outro material que atopedes pola casa para darlle forma o circuíto que vos mesmos crearedes, unha boliña de papel e unha palliña. Unha vez teñamos todo o necesario para o circuíto e montado, poñeremos a boliña de papel na zona de saída e a través da palliña sopraremos ata chegar á meta.
A PIPA DO SOPRO: Para realizar esta actividade necesitamos empregar material reciclado como: unha botella pequena de auga, unha boliña de papel de aluminio e unha palliña. Unha vez teñamos todo estes materiais, comezaremos a montar o noso xoguete con axuda dun adulto.
Pasos a seguir:
- Recortamos a parte superior da botella. Moi importante: debemos cubrir con celo a parte por onde cortamos ca tesoira para evitar posibles cortes no momento do xogo.
- Facemos un burato no tapón da botella do tamaño da palliña cunha tesoira.
- Cortamos un pouco os extremos da palliña.
- Facemos unha boliña con papel de aluminio.
- introducimos a palliña polo burato e colocamos a pelota dentro.
- e a xogar! Sopramos pola palliña controlando o sopro nin moi forte nin moi débil para manter a boliña dentro da cunca da botella.
O BARCO DO SOPRO: Para realizar esta actividade necesitamos o fondo da botella que imos usar como un barquiño. Poñemos este barquiño nun cubo cheo de auga e sopramos, primeiro baleiro e logo imos engandindo boliñas de aluminio. Pero como as engadimos? Para engadilas empregaremos unha palliña e faremos aspiración con ela de maneira que temos as boliñas nunha cunca e para collelas succionaremos como cando bebemos pola palliña; mantemos esa succión ata que cheguemos ó barco e a soltemos.
Para ampliar esta actividade o adulto ou persoa co que xogue con neno/a pode indicarlle o número de boliñas que metemos no barquiño e así tamén estaremos traballando os números e a comprensión oral.
Moi importante: As boliñas de papel de aluminio deben ser do tamaño dunha canica e estar ben compactas.
No hay comentarios:
Publicar un comentario